خانه / بیماری ها و درمان / چگونه زودانزالی را با ورزش درمان کنیم؟

چگونه زودانزالی را با ورزش درمان کنیم؟

چگونه زودانزالی را با ورزش درمان کنیم؟

 

تمرینات ورزشی می تواند مزایای زیادی برای سلامتی بدن داشته باشد. یکی از این مزایا، کمک به مردان برای مبارزه با مشکلات زودانزالی است. زودانزالی به طور گسترده ای افراد را در سرتاسر جهان درگیر خود ساخته است. در سال های اخیر این شرایط، مشکلات زیادی برای زوجین ایجاد کرده است. اگرچه زودانزالی به عنوان مشکل حاد و جدی شناخته نمی شود اما واقعیت این است که وجود این مورد باعث ناراحتی و خجالت فرد می گردد. بیشتر افراد نمی دانند که سلامت و کارایی بدنشان نقش مهمی در انزال دارد. برخی از فاکتورهایی که بر روی زودانزالی تاثیر می گذارد عبارت است از :

* سطح غیر طبیعی هورمون ها

* التهاب و عفونت پروستات و مجاری ادرار

* سطح غیر طبیعی مواد شیمیایی به نام انتقال دهنده های عصبی

* خودارضایی بیش از حد

* آسیب به اعصاب به خاطر جراحی یا تروما

* مشکلات تیروئیدی خاص

* ترومای روانی و روحی

* ژنتیک

* مردان جوانی که هنوز یاد نگرفته اند چگونه احساسات خود را کنترل کنند.

* هوشیاری اندک نسبت به محیط اطراف

بیشتر این موارد را می توان با برخی از تمرینات فیزیکی و روحی درمان کرد.

 

تمرینات کگل و لگن برای زودانزالی

تمرینات کگل که با عنوان تمرینات لگن نیز شناخته می شوند نوعی ورزش هستند که نیازمند فعالیت های تکراری بر روی عضلات لگن می باشند. این عضلات نقش مهمی در فعالیت جنسی افراد دارند. به عنوان مثال زمانی که در حال دفع ادرار هستید در وسط کار، ادرار را عمدا متوقف کنید و عضلات این ناحیه را سفت نمایید. بعد از 10 ثانیه این ناحیه را شل کنید و به دفع ادرار بپردازید.

 

تمرینات تنفسی

یکی از روش های عالی برای کنترل زودانزالی، استفاده از تکنیک های تنفسی است. این کار می تواند مزایای بی شماری برای سلامتی شما داشته باشد. تنفس نقش مهمی در رابطه جنسی دارد. توسعه و کنترل بهتر بر روی تنفس می تواند بدن را آرام سازد و به شما کمک کند رابطه جنسی هوشیارانه ای داشته باشید. تکنیک های تنفسی در تمریناتی همچون یوگا مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که در حال برقراری رابطه جنسی هستید، به مدت 3 ثانیه نفس خود را به درون ببرید و برای سه ثانیه در همین حالت بمانید. برای سه ثانیه بعدی نفس را بیرون ببرید. این کار را دو الی سه بار تکرار کنید.

 

تمرینات ورزشی clamp

بیشتر افراد بر این باورند که این تمرین را باید به کمک همسر خود انجام دهند اما مردان می توانند چنین تمریناتی را به تنهایی هم انجام دهند. در این تمرین همسرتان سر آلت تناسلی شما را می گیرد و نیم اینچ گره می کند و آن را سفت و محکم نگه می دارد. اینکار ممکن است حس خوبی نداشته باشد اما به شما کمک می کند کنترل خوبی بر روی انزال داشته باشید.

 

تمرینات روحی

داشتن رابطه جنسی به معنای سلامت فیزیکی نیست. گاهی از اوقات، حالت روحی شما نیز نقش مهمی در انزال دارد. باید خودتان را به گونه ای اموزش دهید که در برقراری رابطه جنسی به چیز دیگری فکر نکنید و اضطراب و استرس را از خود دور کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.