خانه / بیماری ها و درمان / چگونه جلوی ماشین گرفتگی را بگیریم؟

چگونه جلوی ماشین گرفتگی را بگیریم؟

چگونه جلوی ماشین گرفتگی را بگیریم؟

 

ماشین گرفتگی یکی از مشکلات شایع در میان افراد است که به خاطر حرکت مکرر ماشین رخ می دهد. هر فردی می تواند با چنین شرایطی درگیر شود اما افراد مختلف درجه حساسیت متفاوتی نسبت به حرکت کردن دارند. ماشین گرفتگی معمولا کودکان 2 الی 12 سال، زنان باردار و افرادی که مستعد میگرن هستند را بیشتر درگیر خود می کند. افرادی که داروهای خاصی همچون آنتی بیوتیک یا داروهای مرتبط با بیماری های مختلف همچون اسم را مصرف می کنند نیز ممکن است با این شرایط روبرو شوند.

 

نشانه های ماشین گرفتگی چیست؟

این شرایط نشانه های مختلفی دارد. از جمله این نشانه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
*حالت تهوع
*استفراغ
*سرگیجه
*عرق کردن
*حس ناخوشی
*سردرد
*رنگ پریدگی

 

10 نکته برای پیشگیری از این شرایط:

با اینکه به طور کلی نمی توان جلوی ماشین گرفتگی را گرفت اما به کمک نکات ساده زیر می توان شرایط را بهبود بخشید. اگر شما نیز با این شرایط دست و پنجه نرم می کنید بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

* مصرف غذاها، نوشیدنی ها و سایر موارد را قبل و در طول سفر بررسی کنید. مصرف زیاد الکل یا غذاها و مایعات می تواند حس ناخوشی را در شما ایجاد کند. غذاهای پرچرب و پر ادویه می تواند شرایط شما را بدتر کند.

* اجتناب از غذاهایی با بوی تند و قوی می تواند از بروز حالت تهوع پیشگیری کند.

* سعی کنید جایی را در ماشین انتخاب کنید که کمترین حرکت را دارد.

* در جهت مخالف ننشینید. زمانی که در جهت مخالف حرکت ماشین می نشینید شرایط شما بدتر می شود.

* در صندلی جلوی خودرو بنشینید.

* زمانی که در حال مسافرت هستید به مطالعه نپردازید.

* زمانی که با خودرو در حال مسافرت هستید، در موقعیت ثابتی بنشینید.

* اگر برایتان ممکن بود اجازه دهید هوای تازه وارد خودرو شود.

* خود را از افرادی که از ماشین گرفتگی رنج می برند جدا کنید. صحبت کردن در مورد این شرایط یا دیدن افرادی که دچار ماشین گرفتگی شده اند می تواند شرایط شما را نیز بدتر کند.

* برخی از داروهای بدون نسخه می تواند نشانه های خفیف ماشین گرفتگی را برطرف کند. پزشک نیز می تواند داروهایی را برای بهبود شرایط تان تجویز نماید. اگر شرایط دشواری دارید حتما با یک پزشک مشورت کنید. او می تواند به کمک داروهای مختلف شرایط شما را بهبود ببخشد.

* از مصرف الکل، کافئین و وعده های غذایی سنگین قبل از سفر خودداری کنید

* حواس خود را نسبت به محیطی که در آن هستید پرت نمایید. می توانید موسیقی گوش کنید.

* اگر می توانید دراز بکشید یا چشمان خود را ببندید.سر خود را در یک مکان ثابت نگه دارید. به افق نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.