خانه / سلامت / 10 ماده غذایی برای خواب راحت و بهتر

10 ماده غذایی برای خواب راحت و بهتر

10 ماده غذایی برای خواب راحت و بهتر

بیشتر افراد بعد از اینکه دراز کشیدند به راحتی به خواب می روند اما برخی از افراد نیز ممکن است ساعت های طولانی از شب را بیدار بمانند و نتوانند به راحتی بخوابند. اگرچه متخصصان توصیه می کنند 7 الی 9 ساعت خواب در طول شب انجام شود اما بیشتر افراد به طور متوسط 6 ساعت در طول شب می خوابند. واقعیت این است که بیش از 50 میلیون آمریکایی خواب کافی ندارند. داشتن خواب کافی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . این موضوع می تواند شما را شاداب تر کند، مغز و حافظه سالم تری به ارمغان بیاورد، ظاهر جذاب تری به شما ببخشد، سیستم ایمنی تان را تقویت کند، باعث بهبود وزن شود، پوست را درخشان تر سازد یا خطر بیماری قلبی و فشار خون بالا را کمتر نماید. اگر شما نیز در خوابیدن مشکل دارید می توانید از راه حل های ساده زیر استفاده نمایید. برخی از غذاهای خاص می تواند خواب را بهبود ببخشد.

توت ها

توت ها در برگیرنده ملاتونین خوبی هستند. این ماده شیمیایی به کنترل ساعت درونی بدن کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده، خوردن توت می تواند به بهبود خواب کمک نماید. اگر توت تازه در دسترس نداشتید می توانید از آب توت ها یا حتی توت منجمد و خشک نیز استفاده کنید.بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که بی خوابی مزمن دارند باید یک فنجان آب آلبالو را دو بار در روز بنوشند تا شرایطشان بهبود پیدا کند.

شیر

نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب نیز می تواند به بهبود این شرایط کمک کند. شیر در برگیرنده اسیدآمینه تریپتوفان است که پیش ماده مورد نیاز برای سروتونین موجود در مغز است. تریپتوفان و سروتونین شما را به خواب می برند. علاوه بر این، شیر منبع خوبی از کلسیم است و به تنظیم تولید ملاتونین هم کمک می کند. کلسیم در کاهش استرس و تثبیت فیبرهای عصبی موجود در مغزموثر خواهد بود. شما می توانید علاوه بر شیر از سایر محصولات لبنی همچون ماست و پنیر نیز استفاده کنید.

خواب راحت و بهتر

برنج یاسمن

بر اساس تحقیقات انجام شده، افرادی که برنج یاسمن را برای شام مصرف می کنند می توانند خواب بهتر و سریع تری نسبت به سایر افراد داشته باشند. این موضوع بدین خاطر است که برنج یاسمن دارای شاخص گلیسمی بالایی است بدن می تواند آن را با سرعت کندتری هضم کند و گلوکز را به تدریج در خون ازاد سازد. این ماده می تواند تولید تریپتوفان و سروتونین در خون را افزایش دهد و باعث بهبود خواب شود. برنج یاسمن را برای کاهش مشکلات خواب میل نمایید.

موز

موز شل کننده طبیعی عضلات است و منیزیم و پتاسیم موجود در آن می تواند به بهبود فرآیند خواب کمک کند. این میوه منبع خوبی از ویتامین B6 است که بدن برای تولید هورمون خواب ملاتونین به آن نیاز دارد. محتوای کربوهیدرات بالا در موز می تواند شما را به خواب ببرد.

– یک عدد موز رسیده را با یک پیمانه شیر مخلوط کنید

– آنها را خوب هم بزنید تا اسموتی نرمی حاصل شود

– این نوشیدنی را حداقل یک ساعت قبل از خواب بنوشید.

تن

تن در برگیرنده تیریپتوفان است. بر اساس مقالات منتشر شده، تن ماهی حاوی ویتامین B6 بالایی است و میتواند به بدن در تولید ملاتونین و سروتونین کمک کند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است و باعث راحتی می شود. ملاتونین هورمونی است که باعث بهبود خواب می شود. کمبود ویتامین B6 با بی خوابی مرتبط است. غذاهای غنی از این ویتامین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این ویتامین برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی نیز مهم است.

10 ماده غذایی برای خواب
بادام

بادام منبع خوبی از منیزیم است و می تواند خواب و راحتی را بهبود ببخشد. مطالعات نشان می دهد زمانی که سطح منیزیم پایین است به خواب رفتن دشوارتر می شود. بادام پروتئین کافی تامین می کند و به تثبیت قند خون در خواب کمک می نماید. بادام یا یک قاشق غذاخوری ا کره آن را حداقل یک ساعت قبل از خواب میل نمایید.

غلات غنی شده

برای بهبود خواب خود می توانید از غلات غنی شده که در برگیرنده کربوهیدرات های خوب یا پیچیده هستند نیز استفاده نمایید. این نوع غذاها می توانند تریپتوفان موجود در جریان خون را افزایش دهند. علاوه بر این، غلات غنی شده منبع خوبی از ویتامین B6 هستند که برای تولید ملاتونین ضروری است. برای خواب شبانه خوب، از غلات غنی شده که شکر اندکی دارند استفاده کنید.

تخم مرغ آب پز

اگر در خوابیدن مشکل دارید، ممکن است این مشکل به خاطر کمبود پروتئین در بدن باشد. خوردن تخم مرغ آب پز می تواند به خواب بهتر کمک کند زیرا سرشار از پروتئین است. این ماده همچنین با رفلاکس اسید نیز مبارزه می کند که اغلب در شب عود می کند و خواب را دشوارتر می سازد. دو برش از نان، کمی پنیر و کمی تخم مرغ آب پز می تواند خواب خوبی برایتان به ارمغان بیاورد. اگر باز هم مشکلی داشتید می توانید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. گاهی از اوقات تشخیص بیماری های موجود و درمان سریع آن ها می تواند خواب را نیز بهبود ببخشد.

Original Article