چگونه تیرگی بالای لب را به طور طبیعی از بین ببریم؟

تیرگی بالای لب می تواند بسیار ازاردهنده باشد. مشکل مرتبط با پوست سیاه و تیره نیست. در این شرایط مشکل با بخش هایی از صورت است که تیره تر از باقی صورت می شوند. بیشتر افراد چنین شرایطی را تجربه نمی کنند اما افرادی که این شرایط را دارند ممکن است آن را باعث شرمندگی و خجالت خود بدانند.

چه چیزی باعث تیره شدن بالای لب می شود؟

علت دقیقی برای این موضوع وجود ندارد. به نظر بروز چنین شرایطی در افراد مختلف متفاوت است. در ادامه برخی از علل رایج را با هم مرور می کنیم:

– اصلی ترین علت عدم تعادل هورمونی است.

– اگر قرص ضد بارداری برای طولانی مدت مصرف کرده اید این موضوع ممکن است باعث تغییر رنگ در بخشی از پوست شود.

– آفتاب سوختگی نیز علت دیگری برای تیره شدن پوست بالای لب است.

– سیگار کشیدن می تواند در اطراف لب خطوط سیاه رنگی را ایجاد نماید

– استفاده از موم در بالای لب یا شیو کردن هم می تواند به تشکیل تکه های سیاه رنگ منجر شود.

درمان های خانگی برای از بین بردن سیاهی بالای لب
اسکراب با شکر:

برای اینکار شما به برش های لیمو و یک قاشق چایخوری شکر نیاز خواهید داشت. یک عدد لیمو را از وسط برش دهید و به برش های کوچک تبدیل نمایید و در شکر فرو ببرید. حالا این برش ها را بر روی لب بمالید و از آن به عنوان اسکراب استفاده نمایید. اینکار را برای 3 الی 5 دقیقه تکرار کنید.

کرم حاوی هیدروکینون:

کافیست مقدار کمی از این کرم را بر روی بخش تیره شده بمالید و اجازه دهید شب بماند. فقط مطمئن شوید که تستی را بر روی پوست انجام می دهید. این کرم ممکن است برای برخی از افراد حساسیت زا باشد.

ماسک زردچوبه:

برای این ماسک شما به یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، یک دوم قاشق غذاخوری آب لیمو و یک دوم قاشق غذاخوری زردچوبه نیاز خواهید داشت. همه مواد را با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را بر روی بالای لب بگذارید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. شما می توانید این ماسک را دو الی سه بار در هفته امتحان کنید.

زردچوبه در برگیرنده کورکومین است که می تواند تولید ملانین را متعادل سازد.

آب لیمو با عسل:

برای اینکار شما به یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری آب لیمو نیاز خواهید داشت. مقادیر مساوی از عسل و آب لیمو را با هم ترکیب کنید. آن را بالای لب بمالید و اجازه دهید بماند. سپس صورت را با آب سرد بشویید.

آب هویج:

آب هویج را بگیرید. پنبه ای را در آن فرو ببرید. حالا پنبه را بالای لب بگذارید و با دست فشار دهید. اجازه دهید 20 الی 30 دقیقه بماند. آب هویج سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان هاست و می تواند پوست را ترمیم کند.

مسواک:

پوست را با مسواک نرمی ماساژ دهید. اینکار را به مدت 5 دقیقه تکرار نمایید. این موضوع به نظر عجیب می رسد اما مسواک یک روش جذاب برای این شرایط است. مسواک جریان خون را بهبود می بخشد.

آب سیب زمینی:

شما به یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی نیاز خواهید داشت.

پنبه را در آب سیب زمینی فرو ببرید و بالای لب اعمال نمایید. اجازه دهید یک شب بماند و سپس آن را بشویید. اینکار را حداقل دو الی سه بار در هفته تکرار کنید. آب سیب زمینی برای تیرگی دور چشم نیز اثرگذار است.

عسل و برگ گل رز:

برگ گل رز را خمیر کنید. یک قاشق عسل را به آن اضافه نمایید. این ترکیب را روی لب بگذارید و اجازه دهید یک شب بماند. برگ گل رز در صنایع آرایشی به کار می رود. این ماده در برگیرنده قند و چربی طبیعی است.

گلیسیرین:

پنبه ای را در گلیسیرین فرو ببرید و بالای لب اعمال کنید. اجازه دهید یک شب بماند و روز بعد آن را بشویید. همانطور که می دانید گلیسیرین یک مرطوب کننده طبیعی است.

ریشه چغندر:

آب چغندر را بگیرید و پنبه ای را در آن فرو ببرید و بر روی بالای لب اعمال نمایید. اینکار را قبل از خواب انجام دهید و اجازه دهید یک شب بماند. حالا صورت خود را روز بعد بشویید. آب چغندر یک ماده طبیعی است و باعث سفید شدن و روشن شدن پوست می شود.

پوست پرتقال:

پوست پرتقال را بگیرید. کمی کشک بدان بیفزایید و خمیری تهیه کنید. این خمیر را بر روی بالای لب بگذارید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. پرتقال یک ماده ضروری در ماسک های لایه بردار است زیرا ویتامین C بالایی دارد. لاکتیک اسید موجود در کشک نیز لایه بردار است.

آرد، عسل و شیر:

برای اینکار به یک قاشق غذاخوری آرد، یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری شیر نیاز خواهید داشت. همه مواد را با هم ترکیب کنید. آن را روی لب بالایی بگذارید. اجازه دهید برای 30 دقیقه بماند. سپس آن را بشویید.

اگر درمان های خانگی بالا برایتان مفید نبود می توانید برای حل مشکل خود از پزشک کمک بگیرید. اگر شرایط تان حاد است حتما به سراغ پزشک بروید. در شرایط خفیف تر می توانید این روش ها را به طور مستمر امتحان کنید و از نتایجی که به دست می آورید شگفت زده شوید اگر سوالی داشتید با پزشک مشورت نمایید و از او کمک بخواهید. برای اینکه درمان خانگی موثر باشد باید مدت زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید

Original Article