روغن ریحان می تواند با باکتری ها، سرماخوردگی و بوی بد مبارزه کند

روغن ریحان به طور گسترده ای برای طعم بخشی به مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با اینحال این روغن فراتر از آشپزی کاربرد دارد. روغن ضروری ریحان قرن هاست که برای درمان انواع مختلفی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. ریحان به عنوان یک ماده ضد التهابی، ضد ویروسی، آنتی بیوتیکی و ادرار آور طبیعی می تواند برای درمان بیماری ها استفاده شود.

مزایای روغن ضروری ریحان
روغن ریحان می تواند مزایای زیادی برای بدن داشته باشد . اجازه دهید برخی از این مزایا را با هم مرور کنیم.

خاصیت آنتی باکتریایی قدرتمندی دارد:

روغن ریحان می تواند خاصیت آنتی باکتریایی و ضد میکروبی قدرتمندی در برابر طیف وسیعی از باکتری ها، مخمرها و قارچ ها از خود نشان دهد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد روغن ریحان یک ماده موثر در برابر باکتری هاست. شما می توانید از این روغن در منزل برای حذف باکتری های خانه ، پیشگیری از آلودگی محیط و تمیز کردن هوا استفاده کنید. می توانید آن را در دستگاه پخش کننده بریزید یا با آب ترکیب نمایید و در بطری اسپری بریزید.

می تواند درمان سرماخوردگی و آنفلونزا باشد:

اگر روغن ریحان را در فهرست موادی که با سرماخوردگی و آنفلونزا مبارزه می کنند مشاهده کردید زیاد شگفت زده نشوید.

این ماده می تواند با سرماخوردگی مبارزه کند. هم سرماخوردگی و هم آنفلونزا به خاطر ویروس ها ایجاد می شوند و تحقیقات انجام شده نشان می دهد روغن ریحان می تواند ضد ویروس طبیعی باشد. پس می تواند برای درمان طبیعی سرماخوردگی به کار رود. اگر بیمار هستید روغن ریحان را در دستگاه پخش کننده بریزید یا چند قطره را از آن را حمام بخار قرار دهید.

می تواند از بین برنده طبیعی بو و تمیز کننده باشد:

روغن ریحان قادر است باکتری ها و قارچ هایی که باعث ایجاد بوی بد در منزل می شوند را نابود سازد.

باعث بهبود طعم ها می شود:

شاید سال ها با ریحان تازه و طبیعی برای پخت مواد غذایی مختلف کار کرده باشید. روغن ریحان نیز می تواند طعم و بوی خوبی به غذاها ببخشد و آن ها را خوش طعم سازد.

شل کننده عضلات است:

این روغن به لطف خاصیت ضد التهابی خود می تواند به درد عضلات کمک کند. این ماده شل کننده طبیعی عضلات است و می توان از آن بر روی مفاصل و عضلات متورم، دردناک استفاده کرد.

درمانی برای عفونت گوش است:

گاهی از اوقات روغن ضروری ریحان به عنوان درمان خانگی برای عفونت گوش توصیه می شود. مالیدن چند قطره از روغن ریحان که با روغن حاملی همچون روغن نارگیل یا روغن بادام رقیق شده بر روی پشت گوش، می تواند درد آن را آرام سازد.

خمیر دندان و دهانشویه طبیعی برای دهان است:

برای از بین بردن باکتری ها و بوی بد دهان می توانید چند قطره از این روغن را به خمیردندان یا دهانشویه خود اضافه کنید. می توانید از آن برای تهیه خمیردندان طبیعی هم بهره ببرید. این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی دارد و می تواند برای سلامت لثه ها مفید باشد.

انرژی بخش و بهبود دهنده خلق و خوست:

استنشاق روغن ریحان می تواند باعث هوشیاری ذهنی شود و با خستگی مبارزه نماید. بیشتر افراد می توانند از آن برای بهبود خلق و خوی خود، مبارزه با خستگی و خستگی آدرنال استفاده کنند.

دافع حشرات است:

همانند سایر روغن های ضروری همچون آویشن، این روغن نیز می تواند پشه ها و سایر حشرات را از محیط اطراف شما دور سازد. برای ایجاد یک اسپری خانگی برای دفع حشرات، چند قطره از آن را با روغن حامل ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید

درمان خانگی برای جای نیش حشرات و آکنه است:

روغن ضروری ریحان می تواند درمان خانگی برای بهبود آکنه باشد. این روغن یکی از چندین روغن ضروری است که می تواند پاتوژن هایی که به شیوع آکنه کمک می کنند را نابود سازد. این گزینه درمان خانگی برای بهبود جای نیش حشرات خواهد بود.

تقویت کننده سیستم گوارش است:

روغن ضروری ریحان به عنوان تحریک کننده سیستم گوارش شناخته شده و می تواند به طور طبیعی نشانه هایی همچون یبوست را بهبود ببخشد.
روغن ضروری ریحان می تواند به صورت داخلی و با اضافه کردن چند قطره از آن به چای یا آب مورد استفاده قرار گیرد یا از آن برای ماساژ و استنشاق استفاده شود.

با استرس مبارزه می کند:

روغن ریحان می تواند برای کاهش نشانه های اضطراب، ترس و عصبی بودن مورد استفاده قرار گیرد. این ماده قرن هاست که برای مبارزه با احساسات و افکار منفی استفاده می شود.

تقویت کننده موست:

برای از بین بردن چربی اضافی و افزایش درخشندگی موها، می توانید چند قطره از روغن ریحان را به شامپوی خود اضافه کنید . می توانید آن را با سرکه سیب ترکیب نمایید تا PH روی پوست سر را متعادل سازید و از شر چربی های موجود خلاص شوید.

تداخلات و عوارض جانبی روغن ضروری ریحان
روغن ضروری ریجان باید در طول بارداری مصرف نشود زیرا می تواند تاثیر بدی بر روی سطح هورمون ها و عملکرد عضلات و اعصاب داشته باشید. uploadهمچنین این روغن برای افراد مبتلا به تشنج و صرع مفید نیست. اگر به روغنی حساسیت دارید قبل از مصرف این روغن ان را بر روی بخشی از پوست خود تست کنید. اجازه دهید چند ساعت بماند. اگر تحریکی همچون قرمزشدگی، سوزش، کهیر و سایر موارد را تجربه کردید از این روغن استفاده نکنید.

Original Article